KERESÉS

2023. 05. 27 - 06. 04.

Fényképes útinapló

2023. május 27. szombat
Igazi változékony május várt bennünket a montenegrói Durmitor-hegységben. Volt ma napsütés, zivatar, estére meg úgy lehült a levegő, hogy el kellett indítani a fűtéseket a lakóautókban. Az eső bekergetett bennünket a kemping konyhájába, ahol megbeszéltünk minden fontos dolgot, meg persze az ügyeletes mókamestereknek köszönhetően sokat nevettünk. Este volt még egy kis hadakozás a cserebogarakkal, meg közös várakozás a csapat este 9-re befutó tagjaira.

2023. május 28. vasárnap
Reggel a társaság nagyobbik része terepjárókkal egy 4 órás körútra indult a Durmitorban, míg a tervezett raftingolást a Tara-folyón a várható rossz idő, meg az időközben megcsappant vállakozó szellem hiánya miatt lemondtuk. Végülis szép időnk kerekedett, és igazán különleges élményben volt része azoknak, akik a nagyon változatos terepjárós kiránduláson vettek részt. Volt, aki bringával járta be a környéket, a leginkább vállakozó kedvűek pedig gyalog intéztek támadást a Fekete-tóhoz vezető ösvény ellen - sikeresen :-)

2023. május 29. hétfő
Montenegróban a Pünkösd hétfő nem ünnepnap, így semmi nem zavarta a mai programjaink lebonyolítását. Kora reggel a kemping szomszédságában magasló Savin Kuk hegy először mutatta meg magát napsütésben az ittlétünk alatt, ez előrevetítette, hogy ma szép idő vár ránk. Este már csak borzongató élmény maradt a tegnap esti megbeszélés kb. 8 fokban. Ma este legalább 15-tel több várt ránk a tengerparton. A fő programpont az Ostrog kolostor meglátogatása volt. A sziklába vájt épületegyüttes megközelítése legegyszerűbben az erre a célra rendszeresített kisbuszokkal történik, mi is a hegy lábánál hagytuk a lakóautókat. Különleges szakrális hely, bámulatos építészeti teljesítmény és lenyűgöző panoráma. Az élményt az ebédre elfogyasztott báránysült tette teljessé, meg hogy délután végre megpillantottuk a tengert is.

2023. május 30. kedd
Sűrű programnak igérkezett a mai. Fél 8-ra jött értünk a busz és 9-kor már vidáman reggeliztünk a hajókban, amelyek a Skodra-tavon vittek bennünket kirándulni. Nikola, a helyi vezetőnk mindenkit lenyűgözött a tudásával, lelkességével és a mosolyával :-) Meg persze a hölgyeket az itt millió számra termő és nem védett vizi liliomokkal. Láttunk pelikánokat, voltunk évszázados kolostorban a hegy tetején, ettünk finomakat ebédre. Délután a legnagyobb montenegrói pincészet várt ránk. A hajdani vadászrepülő hangárból kialakított pince különleges látványt nyújtott, a borkóstoló meg igazán elegáns és profi módon volt lebonyolítva.

2023. május 31. szerda
Kellemes szabad nap. Persze aki akart az kószálhatott kedvére a környékeben: Stari Bar, a környékbeli Gradiste kolostor és a szomszédos Petrovac is kínált látnivalót. De a fő program mégis a Petiék által kezdeményezett délutáni közös grillparti volt. Mindenkinek előkerült a hűtőjéből az eddig rejtegetett pácolt karaj, meg kolbász, akinek nem volt, az meg a helyi boltban vette meg az alapanyagot. Nagyon vidám közös vacsorával zártuk a semmitevős napot.

2023. június 1. csütörtök
Utazós napunk volt, áttelepültünk a Kotori-öböl melletti kempingbe. Menet közben azért akadt egy pár látnivaló: Petrovac idilli városkája, Sveti Stefan (a legtöbbet fényképezett montenegrói látványosság, a parányi hotel-sziget a tengeren) és Budva. Budvában komoly küzdelmet folytattunk a parkolásért, de végül mindenki megnézhette a méltán népszerű várost. Itt és Kotorban nyoma sincs annak, hogy előszezonban vagyunk, a zsúfoltság a nyár közepét idézi.

2023. június 2. péntek
Buszra szálltunk, hogy a kacskaringós hegyi utakon ne okozzunk sokkhatásszerű közlekedési dugókat a 13 lakóautóval. Meg aztán így mindenki élvezhette a Kotori-öbölre, majd pedig a Skodra-tóra nyíló felejthetetlen panorámákat. Sétáltunk még egy jót Cetinjében majd a buszon a jó fáradt társaság megszavazta, hogy az esti körbeülés ma elmarad :-) Persze azért kiscsoportos esti foglalkozások keretében még kiértékeltük a napot, hiszen mindenki örömére holnap csak 11-kor indul a közös program.

2023. június 3. szombat
Az utolsó napra egy hajó kirándulás volt a program a Kotori-öbölben. Egy darabig ideális kiránduló időben hajókáztunk és néztük meg a Szirti Madonna szigetét. Kotorba érkezve viszont a hegyről lezúduló felhők kiadták magukból terhüket és kiadós esőben volt részünk. Úgyhogy az égi áldást a városnézés helyett múzeumban-étteremben-eresz alatt álldogálva vészeltük át. Mire este a búcsú vacsoránkra került a sor, addigra már újra szép idő lett és a tengerparti étteremben az egész héten megszokott jó hangulatban zártuk a túrát.

Az oldal tartalmának személyessé tétele és a biztonságosabb mûködés érdekében honlapunkon cookie-kat használunk. Az OK gombra kattintva kérjük, hogy hagyja ezt jóvá! Jognyilatkozatunkban részletesen leírjuk, hogy miképpen gondoskodunk adatai védelméről. A Jognyilatkozatot az EGYÉB menüpont alatt találja.